Pozyskuj wartościowych klientów

Automatycznie potwierdzaj tożsamość prospektów i analizuj ich zachowanie na ścieżce zakupowej.

 

Badanie Kaspersky Lab poświęcone cyberzagrożeniom wymierzonym w instytucje finansowe pokazują, że co czwarty bank na świecie ma problem ze skuteczną weryfikacją tożsamości klienta bankowości online. Jednocześnie niemal 60% banków spodziewa się w najbliższych latach rosnących strat wynikających z oszustw. To pokazuje, jak ważne miejsce w strategii bezpieczeństwa powinna zajmować weryfikacja tożsamości. Dlatego jednym z elementów platformy BlueBooster jest moduł antyfraudowy, który pozwala automatycznie i skutecznie zidentyfikować klienta, obniżając tym samym ryzyko poniesienia strat po stronie banku.

Możliwości mechanizmu

BlueBooster umożliwia:

  • weryfikację danych kontaktowych podawanych przez zainteresowanych (adresu e-mail oraz numeru telefonu),
  • potwierdzenie tożsamości prospekta za pomocą przelewu weryfikacyjnego PBL (pay by link).

System umożliwia wysyłkę wiadomości odpowiednim kanałem i warunkuje przejście klienta do kolejnego kroku w formularzu pozytywną weryfikacją.

W praktyce może to wyglądać np. tak, że klient przejdzie do kolejnego kroku dopiero wtedy, gdy wpisze w odpowiednie okno kod otrzymany w SMS-ie.

weryfikacyjne_1.png
weryfikacyjne_2.png

Analiza zachowania Klientów

Elementem modułu antyfraudowego jest również mechanizm analizujący w czasie rzeczywistym zachowanie każdego klienta na ścieżce sprzedażowej.

System sprawdza m.in. treść odpowiedzi wpisywanych przez użytkownika w formularzu oraz ile czasu mu to zajmuje.

Dzięki temu bank zyskuje pewność, że ma do czynienia z prawdziwą osobą oraz może modyfikować ścieżkę sprzedażową, dopasowując ją do zachowań klientów.

Określenie stopnia ryzyka

Mechanizmy fraudowe są konfigurowane przez bank. System klasyfikuje wnioski na podstawie analizy behawioralnej oraz danych użytkownika.

Analizowane są: dane środowiskowe (komputer lub inne urządzenia, system operacyjny, wersja przeglądarki), dane wprowadzone przez użytkownika i zachowania (np. jak długo użytkownik wypełnia poszczególne pola w formularzu).

Weryfikację fraudową można rozszerzyć o biblioteki podejrzanych domen, numerów kont IBAN itp.

Na podstawienie zgromadzonych danych, system informuje czy występuje podejrzenie oszustwa czy nie. Np. Osoba przedstawiająca się jako "Jan", której PESEL wskazuje na płeć żeńską, będzie oceniona jako "fraud".

weryfikacyjne_3.png